Portugal diary 6

Vandaag was mijn lievelingsdag van de hele week! We gingen lekker op pad om te hiken en zagen het ene mooie uitzicht na het andere.

Een verslag van mijn week in Portugal, iedere dag komt er een nieuw verslag online. Inmiddels ben ik al weer terug in Nederland, nog even flink aan het nagenieten.

Vandaag was het pancakeday!!! En dan niet zomaar pancakes, maar echt huge pancakes die niet eens op je bord passen. Er waren enorm veel toppings, maar de beste combi was ofcourse met aardbeien. Alles is hier zo ontzettend vers, echt geweldig! Nadat we ons allemaal volgepropt hadden, besloten we om een lekkere hike te gaan maken en de omgeving te ontdekken.

fa79a225-1218-46ed-8093-13e79efd7fef

Deze foto vind ik zo leuk!! Hij maakt me zo enorm blij. Allemaal enorm lieve meiden die ik de afgelopen week heb ontmoet, die ik nu echt mijn vriendinnen kan noemen. Ik heb allemaal hele leuke vakantieadresjes waar ik zeker gebruik van wil maken. Doordat iedereen alleen was, leer je elkaar zo snel en goed kennen. Heel bijzonder!

Ook dit vind ik echt zo’n heerlijke foto. Ik ben helemaal ontspannen en geniet van het prachtige uitzicht. We hebben langs allerlei kliffen gelopen waar je dan weer kunt uitkijken op andere kliffen langs de kust. Iedere keer blijf je je maar verbazen door het uitzicht dat het nog mooier kan!

We wandelden naar het volgende vissersdorpje Salemo, waar we wandelden door de gezellige straatjes en alvast wat boodschapjes deden voor het avondeten. Niemand had echt zin om uit eten te gaan, dus besloten we allemaal lekkere dingen te halen zodat we een tapas feestje hadden. Hier en daar viel wat regen, maar dan gingen we gewoon snel naar binnen toe voor… je raadt het al: koffie!

Het was zo’n heerlijk ontspannen dag. Iedereen kon wel wat rust gebruiken, maar we hebben toch dikke 2 uur gewandeld over allerlei smalle paadjes en waar we de heuvel af gingen, moesten we hem aan de andere kant weer op. Ook kwamen we nog een soort fort tegen bovenop een klif waar we wederom weer een prachtig uitzicht hadden over de kust. Dit was echt mijn dag. Surfen is misschien niet 100% mijn ding, wandelen is dat zeker wel en dan het liefst met dit soort geweldige uitzichten. Dit was echt de dag waarop ik helemaal tot mezelf kwam en mijn energie weer ging stromen. Ik voelde echt diep van binnen wat ik wilde en kwam heel dicht bij mijn gevoel, heel bijzonder!

Onderweg hadden we dus allemaal lekkere dingetjes gehaald wat leidde tot een echte feestmaaltijd. We hadden allerlei salades en broodjes met smeersels. De wijnfles werd weer opengetrokken en er werd weer Harry Potter gekeken bij het haardvuur. Het was echt een cozy bedoeling en iedereen was echt super relaxt. Ik had echt het gevoel alsof ik deze meiden al heel lang kende en voelde me totaal op mijn gemak. Jammer dat de laatste dag al weer bijna was aangebroken, maar daarover morgen meer.