Portugal diary 1

De eerste golf sloeg over me heen en ik tolde in het rond. Even wist ik niet meer wat boven en onder was. Toen ik boven kwam zag ik niets meer, mijn bril verdwenen in het water. En dat was pas het begin van de eerste dag…

Een verslag van mijn week in Portugal, iedere dag komt er een nieuw verslag online. Inmiddels ben ik al weer terug in Nederland, nog even flink aan het nagenieten.

Gisteravond zijn we laat aangekomen in de villa. Het reizen in mijn eentje was heel even heel vreemd, daarna schudde ik alle zorgen van me af en stapte ik vol vertrouwen het vliegtuig in. Nog onwetend hoe magisch en fijn deze surftrip zou zijn. Op het vliegveld in Faro ontmoette ik 3 andere surfchicks en reisden we samen naar de villa, waar we meteen konden aanschuiven aan een heerlijk diner. Ik kreeg een kamer toegewezen en het bleek dat een van mijn reisgenoten uit de taxi mijn kamergenoot van de week was.

cabana beach

Na een onrustige eerste nacht besloot ik lekker een stukje te gaan wandelen. Het strand bleek vijf minuutjes lopen te zijn, waar ik genoot van de eerste teugen zeelucht. Wat ruikt dat heerlijk! Ik heb een tijdje naar de golven zitten kijken toen mijn maag begon te knorren. Tijd voor ontbijt! Dat was echt uitstekend verzorgd: vers fruit, afgebakken brood, avocado en een gebakken ei. Nog best wel moeilijk om te kiezen. Dan maar een beetje van alles.

We werden opgehaald voor onze eerste surflesen nadat we ons voor het eerst in een wetsuit perste, was het tijd om het water in te gaan. Het was een waren vuurdoop aangezien de golven flink waren en het ook nog eens waaide. Mijn bril verdween onder water, dus was ik ook nog eens half blind. Niets aan te doen, maar soms toch wel vervelend als je de golf niet ziet aankomen. Het was dus veel peddelen en vooral veel kopje onder gaan. Gelukkig hadden we een heerlijke lunchbreak op het strand om even bij te komen. Na de lunch deden we nog een paar pogingen om onszelf zo goed mogelijk omhoog te duwen op een board, maar dat is nog lastiger dan je denkt. De eerste keer ben je zo aan het wiebelen, dat je je echt een enorme kluns voelt.

Uitgeput kwam ik aan bij de villa en heb ik lekker even buiten gezeten met mijn luisterboek van Michelle Obama. Ook nam ik mijn reisjournal mee waarin ik al mijn gedachtes van me afschreef. We vielen het diner aan alsof we uitgehongerde wolven waren. Alles deze week werd vers bereid door de liefste medewerkers ever. Ook was alles gezond en super vers. Iedere dag aten we een andere soep gevolgd door het hoofdgerecht met verschillende salades. Ik heb in ieder geval genoeg nieuwe inspiratie opgedaan!

De eerste dag stond vooral in het teken van elkaar leren kennen en proberen om al die namen te onthouden. De groep bestond uit 16 meiden die overal vandaan kwamen: Noorwegen, Duitsland, San Fransisco en ga zo maar door. Bijna iedereen kwam alleen, waardoor je echt meteen op elkaar aangewezen bent. Er waren geen kliekjes die zich afzonderden, iedereen was oprecht geïnteresseerd!

Al snel kroop ik lekker mijn bed in, die nu veranderd was in een woestijn. Klaar voor een volgende dag!